نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4029
-
الف
+

فلم های خارجی زبان که در اسکار 2019 با یکدیگر رقابت می کنند

در این گزارش به معرفی نامزدهای بهترین فلم خارجی زبان اسکار 2019 پرداخته ایم.

بخش بهترین فلم خارجی زبان مراسم اسکار، هیجان منحصر به فرد خود را دارد و می‌توان در آن فلم های خاص‌تر با موضوعات عجیب‌تری را مشاهده کرد.

به گزارش آی فیلم2 ، در این گزارش قصد داریم تا نامزد‌های بهترین فلم خارجی زبان اسکار ۲۰۱۹ را معرفی کنیم؛ مراسمی که نود و یکمین دوره‌ی برگزاری خود را در پیش دارد و قرار است در تاریخ ۲۴ فبروری مصادف با ۵ حوت آثار برتر این دوره را اعلام کند.

۱. Cold War(جنگ سرد) از کشور لهستان

کارگردانی این فلم را «پاول پاولیکوفسکی» به دوش داشته است؛ کارگردانی که در هشتاد و هفتمین دوره‌ی مراسم اسکار در سال ۲۰۱۴ به خاطر فلم آیدا موفق شد جایزه‌ی اسکار بهترین فلم خارجی زبان را کسب کند.

دو فلم My Summer of Love و Last Resort از دیگر آثار شاخص این کارگردان متولد شهر ورشو است. نخستین نمایش فلم Cold War در هفتاد و یکمین جشنواره‌ کن بود که پاولیکوفسکی موفق شد جایزه‌ی بهترین کارگردانی جشنواره کن را به دست بیاورد و بسیار از طرف منتقدین مورد ستایش قرار بگیرد.

داستان این فلم سیاه و سفید ، در مورد یک عشق است که در زمان جنگ سردی که در لهستان اتفاق افتاد، رخ می‌دهد. عشقی که با فراق و از هم گسیستگی همراه است.

یوانا کولیک و توماس کات از بازیگران اصلی این فلم هستند. 

۲.Never Look Away (هرگز رو برنگردان) از کشور آلمان

انتخاب این فلم بلند ۱۸۸ دقیقه‌ای عجیب‌ترین و غیر قابل حدس‌ترین گزینه‌ی لست بهترین فلم‌های خارجی زبان بود. این فلم درام را آقای فلورین هنکل فون دانرزمارک کارگردانی کرده است و اولین نمایشش در هفتاد و پنجمین دوره‌ی فستیوال فلم ونیز بوده است.

کارگردانی که قبل از این فلم، دو فلم The Lives of Others و The Tourist را ساخته بود. این فلم از نظر منتقدین، شانس کمتری را برای دریافت جایزه‌ی اسکار دارد.

 داستان فلم در مورد سرگذشت هنرمند نقاشی است که در زمان نازی‌ها و تا حدود دهه‌ی شصت میلادی در آلمان شرقی زندگی می‌کرده است.

شعار تبلیغاتی فلم این است که هیچوقت رویت را برنگردان، هر چیزی که واقعیت داشته باشد زیباست. 

۳.Roma (رما) از کشور مکزیک

قطعا روما شانس اصلی دریافت اسکار بهترین فلم خارجی زبان، است. آخرین ساخته‌ی آلفونسو کوارون با توجه به جوایز پر تعدادی که تا به امروز به دست آورده است، بخت اصلی دریافت این جایزه است.

روما علاوه بر شیر طلایی جشنواره ونیز، چندی قبل موفق شد در جوایز گلدن گلوب، دو جایزه‌ را به دست آورد. فلم داستان یک فامیل پر جمعیت مکزیکی را روایت می‌کند که به همراه دو پرستار در اوایل دهه‌ی هفتاد میلادی زندگی می‌کنند.

«آلفونسو کوارون» در کنار کارگردانی این اثر، وظیفه‌ فلم‌نامه نویسی و فلم برداری را هم به دوش داشته است. روما به غیر از بخش بهترین فلم خارجی زبان در ۹ بخش از جمله بهترین فلم سال، بهترین کارگردانی، بهترین کرکتر مرکزی و مکمل زن، بهترین تدوین و میکس صدا، بهترین طراحی صحنه، بهترین فلم برداری و بهترین فلمنامه ، نامزد دریافت جایزه‌ اسکار شده است.

۴.Shoplifters (جنس‌بلندکن‌ها) از کشور جاپان

این فلم تحسین شده و فوق العاده را آقای هیروکازو کورئیدا کارگردانی کرده است و همزمان، نویسنده‌ و تدوینگر این فلم بوده است.

این کارگردان اهل توکیو تا کنون فلم‌های زیادی را ساخته است که از معروف‌ترین آن‌ها، می‌توان از Like Father Like Son و Hana و The Third Murder نام برد.

داستان فلم در مورد یک خانواده به اسم شیباتاها است که همگی دزد هستند و دختر بچه‌ای را روی سرک پیدا می‌کنند و سرپرستی‌اش را به دوش می‌گیرند. داستان بسیار تاثیرگذار و عمیق، روایت می‌شود و بیشتر در مورد روابط پیچیده انسان‌ها با یک دیگر است.

عشق، پول، تنهایی‌ها، زخم‌های کهنه از جمله موضوعاتی است که فلم به آن‌ها اشاره می‌کند.

فلم Shoplifters موفق شد در جشنواره کن ۲۰۱۸ نخل طلای بهترین فلم را برنده شود و نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کند.

مایا ماتسوکا، ساکورا آندو و جیو کایری از بازیگران اصلی این فلم جاپانی هستند. 

۵.Capernaum (کفرناحوم)از کشور لبنان

این فلم توانست در اولین اکرانش در هفتاد و یکمین دوره‌ی جشنواره‌ی کن برنده‌ی جایزه‌ی ویژه‌ هیئت داوران شود. این فلم درام عربی زبان با نام اصلی کفرناحوم را بانو نادیم لبکی کارگردانی کرده است.

نادیم لبکی پیش از این فلم، دو فلم Caramel و Where Do We Go Now را کارگردانی کرده است؛ داستان عجیب و پیچیده فلم در مورد بچه‌ای با بازی زئن الرافعی است که از پدر و مادرش برای به دنیا آوردنش، به دادگاه شکایت می‌کند.

ب م / ح ح

نظر شما
ارسال نظر